Samarbejdspartnere

Tværfaglige samarbejdspartnere

Vi har et stort antal tværfaglige samarbejdspartnere i forbindelse med arbejdet med børn, der har behov for en særlig indsats.  Målet for vores samarbejde er at give en særlig støtte på baggrund af det enkelte barns behov for trivsel og udvikling, der sikrer, at alle børn føler sig som en del af det inkluderende fællesskab. Den særlige indsats kan ydes i institutionen eller i hjemmet som observation og sparring, konsultativ bistand eller netværksmøder med følgende samarbejdspartnere:

Pædagogisk/psykologisk rådgivning (PPR), familiegruppen, indsatsteam, center for børns udvikling, børneterapeutisk team samarbejder vi med ved behov vedr. barnets trivsel, udvikling og læring – sammen med forældrene.

Ved ønske om skoleudsættelse, så samarbejder vi med vores distriktsskole, Sønderbroskolen.

Midtbyens distriktsskole er Sønderbroskolen

Besøg i skolegård, deltagelse i skolen, besøg og leg i DUSen – vi møder vores gamle børnehave kammerater i skoleregi, møder en lærer, hører klokken ringe til frikvarter og meget andet.

Overgangssamtaler tilbyder børnehaven at deltage i med skolen og forældre, hvis vi vurderer, at det vil understøtte barnets gode overgang til skolen.

Alt sammen er med til at understøtte børns overgang til skole.